niedziela, lipca 06, 2008

Spacer 3: Podgórze

Oto spóźniona relacja z wycieczki nr 3 (8 czerwca). W poprzedniej wycieczce (Nowa Huta) nie uczestniczyłam z powodu wyjazdu do Wyszkowa. Na trzeciej wycieczce z Gazetą spacerowaliśmy po Podgórzu. Spacer był długi, ale za to treściwy. Odsyłam od razu do strony podgorze.pl, źródła informacji o życiu tej prężnej i modnej ostatnio dzielnicy. Wieść niesie, że Podgórze to nowy Kazimierz. Poniżej trasa oraz dodatkowe linki.


Mapka

Dwie sztuki krakowianek przez zasiedzenie ;D ( ja i Ola, próba aparatu)



6. Zajazd z płaskorzeźbą lwa



2. Most Piłsudskiego



10. Kościół św. Józefa - bardzo reprezentacyjny, przejeżdżałam obok niego niejednokrotnie np. w tramwaju linii nr 6 zastanawiając się, co to za kościół.
Wielką zaletą tych spacerów jest, to że mili panowie przewodnicy rozwiewają takie małe miejskie zagadki.



11. Willa przy Placu Lasoty



23. Plac Bohaterów Getta - nagradzana i podziwiana aranżacja placu (krzesła) wzbudza we mnie mieszane uczucia, najczęściej jednak mnie przygnębia



Bliżej nieokreślona ruina na Wielickiej



26. Stary zajazd Pod św. Benedyktynem, obok którego przejeżdżałam prawdopodobnie z tysiąc razy, obojętnie i zupełnie bez historycznych refleksji, może zmyliła mnie zamknięta już restauracja, a następnie sklep meblowy.



28. Stary cmentarz Podgórski - scary, yet charming



Błonia przy forcie i sznureczek zawziętych spacerowiczów



30. Kościółek św. Benedykta, otwierany raz w roku, we wtorek po Wielkanocy, kiedy to na błoniach pod fortem odbywa się Rękawka (festyn ludowy).
Kościółek jest najstarszym murowanym zabytkiem Podgórza.



29. Fort św. Benedykta ( lepsze zdjęcia tutaj ), piękna, urokliwa budowla, wokół której kilka lat temu rozpętała się wojna na projekty przebudowy i unowocześnienia.



31. Widok z kładki nad al. Powstańców Śląskich, zazwyczaj na prawo korek i na lewo korek ;D
Z nutą nostalgii wspominam jak na estakadzie po prawej stronie na drugim roku studiów odpadł mi tłumik, a ja w swojej mądrości myślałam, że mi silnik wybuchł ;D



31. Mural Silva Rerum



31. Mural - detal


32. Stadion KS Korona



----------------
Listening to: Plan B - 02. Who Needs Actions
via FoxyTunes

Brak komentarzy: