środa, czerwca 11, 2008

Spacer 1: Zwierzyniec, Półwsie Zwierzynieckie, Salwator

Gazeta Wyborcza wpadła na rewelacyjny pomysł: w środę wydaje bezpłatny dodatek do lokalnego wydania - Spacerownik, a w niedzielę organizuje spacery prowadzone przez autorów przewodnika. Co tydzień do zwiedzenia kawałek Krakowa. Spacerów będzie osiem.

Ponieważ od lat obiecywałam sobie zwiedzić Kraków, tak dokładnie, zaułek po zaułku, perspektywa zorganizowanych i darmowych wycieczek bardzo mnie ucieszyła. Dodatkowo w niedziele mam przewidzianą przerwę w bieganiu, postanowiłam więc chodzić na spacery. A tu akurat Wyborcza rozpoczęła swoją akcję.

Na pierwszy spacer wybrałam się 25 maja. Trasa spaceru, przedstawiona poniżej, obejmowała Zwierzyniec, Półwsie Zwierzynieckie i Salwator.

Powyżej mapa z gazety, a poniżej zdjęcia, które zrobiłam podczas wycieczki. Zawarte w niektórych opisach numery odpowiadają numerom ze Spacerownika nr 1.


1. Klasztor Norbertanek

Sprzęt nagłaśniający, dzięki któremu banda Krakowian wyglądała jak pielgrzymka.

14. Parterowy XIX-wieczny dom

Klasztor Norbertanek z drugiej strony

Szczegół kamienicy

Szczegół kamienicy

10. Dwór Łowczego, siedziba wydawnictwa Znak

11. Kamienica z dekoracją w technice sgraffito, przedstawiającą historyczne postaci; tu: książę Józef Poniatowski. Według mnie, szczegół nie do wypatrzenia bez wzmianki przewodnika.

Symbol narodowo-wyzwoleńczy, dowód mniej restrykcyjnej polityki w dawnej Galicji.


13. Willa "Wisła"


Ciekawa elewacja


57. Dawna plebania, najstarszy mieszkalny budynek dzielnicy


41. ul. bł.Bronisławy

61. Willa Bateau-Bateau, lata 90. XXw.
64. Drewniany dom na Półwsiu

Brak komentarzy: